The sims nyheter: Vad är inne och vad är ute? Kvarter, märkliga ögonblick och mycket, mycket mer! Bygg upp förväntningarna inför The Sims 4.

Ett blogginlägg från hemsidan och detta inehåll äger jag inte! kolla gärna in på sims 4 hemsida

Vad är inne och vad är ute

Skrivet 7 juli
 
 
Hallå alla simmare,

Faktum är att vi är skyldiga er en förklaring till varför poler och spädbarn inte kommer att finnas med i The Sims 4 vid release. Så här är det. Det handlar om den nya teknologin och systemen som vi byggt till grundspelet – ett nytt AI-system, ett nytt animationssystem, ett nytt ljudsystem, ny locomotion-logik och mycket. Målet med The Sims 4 är att ge er en ny upplevelse som levandegör era simmar på ett djupare och mer personligt sätt via känslor, personlighetsdrag, beteenden och interaktioner. För att göra det fick teknologin lov att genomgå en omfattande uppgradering.

Så till syvende och sist – när vi satte oss ner och tittade på vad vi ville göra med spelet, all ny teknologi vi ville bygga in, så visade det sig att vi fick lov att kompromissa och att vissa av våra fans skulle bli besvikna. Det var svårt att acceptera men tro mig – att leverera de mål vi satt upp krävde fokus. Fokus på att revolutionera själva simmarna. Så istället för att inkludera spädbarn valde vi att gå djupare in på de funktioner som levandegör simmarna som exempelvis meningsfulla och ofta underhållande känslor, mer realistiska rörelser och interaktioner, fler verktyg i Skapa en sim och mer verklighetstrogna (och ibland knäppare) beteenden. Istället för pooler valde vi att utveckla nya nyckelfunktioner i byggläget som exempelvis direktförändringar, att kunna bygga ett hus rum för rum för att enkelt kunna byta ut dina specialanpassade rum och att göra den närliggande miljön ännu mer verklighetstrogen och interaktiv för dina simmar.

 

Men nu till uppsidan. The Sims 4 är ett helt nytt spel och det känns helt annorlunda att spela. Du kommer att lägga märke till den nya teknologibasen redan första gången du spelar.

Jag kan ge dig ett exempel som hela tiden kommer upp när vi talar om hur vi vill att The Sims 4 ska kännas unikt och personligt för dig. Jag nämnde Skapa en sim som för mig fortfarande är en av de mest kraftfulla funktionerna i spelet. Det är inte bara oerhört underhållande – nu kan du även bygga in en personlighet. I The Sims 4 finns det sju unika gångstilar att välja på för att dina simmar ska kunna uttrycka sig. För att levandegöra dessa gångstilar var vi tvungna att skapa 75 distinkta animationer. Och det slutar inte där. Varje känsla i The Sims 4 uttrycks med en tydlig och synlig reaktion eller till och med ytterligare en specialgångstil. Nu behöver du inte titta på mätare för att lista ut hur din Sim mår – det är bara att titta på deras ansiktsuttryck, hållning och rörelser. Det är där du kommer att lägga märke till alla de 320 nya känslobaserade animationerna så väl som de över 600 reaktionerna på olika objekt.

Det finns så mycket djup i The Sims 4. För första gången agerar simmarna som verkliga människor. De kan interagera med grupper och inte bara en och en. En stående Sim kan prata med en sittande Sim. De kan göra flera saker på en gång (äta, se på Tv och prata? Låter som en vanlig kväll i mitt liv!). Du kan till och ta på en hatt på vilken frisyr som helst eller ett par boots till vilka byxor som helst… och ja, kanske är det bara jag som bryr mig om det.

 

Dock är det är just det som är grejen med The Sims 4 – du kommer att bry dig om just dessa möjligheter bara för att du kan. Känslorna genomsyrar varje del i spelets system och varje liten upplevelse. Att simmarna kan göra flera saker på en gång förändrar dina simmars dagar och hur de interagerar med världen runt om dem. Det nya Skapa en sim- och byggverktygen förändrar helt hur du kommer att skapa simmar och deras hem.

Men låt oss visa dig istället för att bara prata om det. Demoversionen av The Sims 4 Skapa en sim kommer att släppas i Sverige under sommaren. Vi håller för närvarande på att rulla ut en testversion och inbjudningar skickas just nu ut till ett begränsat antal fans. Efter det kommer alla att kunna lägga vantarna på demot och uppleva djupet, personligheterna och känslorna som är en stor del av det nya Sims-spelet.

Och en sak till – vi är stolta över att kunna konstatera att över 1200 personer besökte vårt E3-demorum för att se The Sims 4 ”in action”, men vi vill så klart att alla ni också ska kunna se det. Vi kommer att släppa en över 15 minuter lång ingame-video inom de närmaste två veckorna. Vi ka knappt bärga oss till dess att vi får veta vad ni tycker.

Vi alla i utvecklingsteamet här på The Sims Studion vill tacka er för er feedback och stöd. Vi lägger ner våra själar och hjärtan i varje rad av kod, i grafiken och varje Sim vi skapar. Vi bygger en helt ny The Sims-upplevelse med en grund som vi kan bygga vidare på och utveckla baserat på er feedback. Vi tror att ni kommer att älska att leka med livet – en gång till.

- Rachel

 

 

Kvarter, märkliga ögonblick och mycket, mycket mer!

Skrivet 25 juni
 

Wow, vilka fantastiska veckor! E3 är alltid en galen tid för oss på The Sims Studion, men med ett så stort spel som The Sims 4 var den här veckan i Los Angeles något utöver det vanliga. Under mina sju år på The Sims Studio kan jag ärligt säga att jag aldrig haft lika kul när jag visat upp ett spel som jag hade med The Sims 4! Det är alltid en unik upplevelse att visa upp en The Sims-demo – eftersom spelen simulerar det verkliga livet vet vi aldrig exakt hur simmarna kommer att reagera på de historier vi berättar. Detta gäller i ännu högre utsträckning de nya simmarna i The Sims 4. Deras unika personligheter och breda känsloregister ledde till många roliga, sorgliga och vilda ögonblick på E3 som varken var väntade eller planerade. Spelet visade verkligen upp sin magi utan vår direkta inblandning. Två exempel var den illaluktande simmen som välte en soptunna och började rota igenom soporna när vi försökte visa upp ett av våra nya kvarter, och den blivande bruden som kom in på gymmet och storgrät medan vi pratade om den nya träningsfärdigheten.

Om jag ska vara helt ärlig är det därför jag ser så mycket fram emot The Sims 4. För mig har The Sims alltid handlat om dessa speciella ögonblick då något oväntat händer, oavsett om det rör sig om något sorgligt, roligt eller spännande. I The Sims 4 har vi tagit dessa ögonblick till en helt ny nivå! Jag har aldrig känt mig så lockad över att bara luta mig tillbaka och se på vad simmarna i kvarteret har för sig. De är så fantastiskt uttrycksfulla att jag ständigt kommer på mig själv med att fundera över vilka historier de har att berätta. Blev bruden på gymmet övergiven vid altaret? Letade den illaluktande simmen efter en försvunnen skatt i soptunnan? Jag ser verkligen fram emot de historier ni kommer att få uppleva och dela med er av när spelet släpps i september.

Jag vet att ni har MASSOR med frågor om denna nya Sims-upplevelse och att det även finns ett par orosmoln. Jag förstår er! Många av er har lagt ned otaliga timmar och känslor på era simmar under de senaste 14 åren, och ni har all rätt att känna er bekymrade över hur det nya spelet kommer att skilja sig från de tidigare. Därför ville jag ägna lite tid åt att förklara några mindre (men ändå viktiga) detaljer om spelet – saker som oftast inte tas upp i stora intervjuer eller demoversioner, men som ändå är betydelsefulla för alla Sims-upplevelser:

•   Först och främst: du som spelare har full kontroll över dina simmar och nu även över deras känslor. Precis som i de tidigare Sims-spelen kan du välja hur självständiga simmarna ska vara och på så sätt kontrollera dem så mycket som du själv känner dig bekväm med. Och oroa dig inte – vi gör massvis av finjusteringar för att se till att de känslomässiga inslagen i spelet förbättrar upplevelsen för alla berättare och machinima-skapare, istället för att utgöra ett nytt hinder.

•   Spelets byggläge är det mest kraftfulla och underhållande vi någonsin skapat. Även om vi inte har kunnat inkludera alla funktioner och allt material som vi har lagt till i The Sims 3 under de senaste fem åren har vi lagt till de funktioner som ni spelare har frågat efter och som erbjuder ett helt nytt intuitivt och roligt sätt att bygga på. Några av dessa funktioner är justerbar vägghöjd, dynamisk grundstorlek och smarta fönster! Och även om det inte kommer gå att bygga pooler redan i september har vi ett nytt fontänredskap som gör det möjligt att skapa sofistikerade landskap. Oavsett om du var en nybörjarbyggare i The Sims 3 eller ett riktigt proffs är jag helt säker på att du kommer att älska byggläget i The Sims 4.

•   När det handlar om att interagera med andra spelare online levererar The Sims 4 på alla punkter. Du kan bläddra bland andra spelares skapelser eller ladda upp dina egna direkt från spelet till det helt nya galleriet. Det går även att stänga av funktionen med ett enkelt knapptryck. Även om vi verkligen vill att du ska kolla in allt som The Sims-communityt har att erbjuda (ni gör helt fantastiska saker!) är vår högsta prioritet att skapa ett spel som du vill spela och där du själv känner att du har full kontroll.

•   Vi är också väldigt stolta över det nya "Skapa en sim"-läget! Ni har säkert redan förstått det eftersom vi har visat upp det överallt. Vi är extra stolta över vårt nya genetiksystem som gör att du kan skapa släktingar till vilken sim som helst. Det är som ett spel i spelet! Vad gäller åldersgrupper har vi bebisar, barn, tonåringar, unga vuxna, vuxna och äldre simmar. De nya personligheterna gör att du verkligen kan se hur deras individualitet återspeglas i spelupplevelsen. Vi längtar tills dess att ni får prova det!

•   Vi har även vackra kvarter! Visste du att dina simmar – för första gången i The Sims historia – inte bara kan resa mellan olika kvarter utan även mellan olika världar, utan att du behöver starta ett nytt spel? Det här var något jag alltid ville ha i The Sims 3 och jag är så glad över att äntligen få det i The Sims 4! Kvarteren och världarna kommer att skiljas åt av en kort laddningsskärm, men för första gången kan du ni bo i en värld och arbeta (eller lattja runt) i en annan! Alla dina simmar behåller sina personligheter, bedrifter och relationer när de reser runt i den bästa spelmiljön vi någonsin skapat i ett The Sims-spel.

Jag vet att det här korta blogginlägget inte kan svara på alla era frågor om TS4, men jag hoppas att det rätade ut några av frågetecknen. Som ni kan se har vi tagit en del viktiga beslut för att fokusera på nya aspekter av spelet, exempelvis våra nya simmar, de levande kvarteren och de kraftfulla kreativa verktygen. Och även om vi förstår att vissa av er är besvikna över att pooler och småbarn inte kommer att vara tillgängliga när grundspelet The Sims 4 släpps i september vill vi försäkra er om att vi bygger en otroligt stark grund som kan uppfylla alla era önskemål under de kommande åren. Framtiden för The Sims 4 är ljus!

Under den korta tid som återstår fram till september ser jag fram emot att prata mer med er och svara på så många frågor om The Sims 4 som möjligt. Framförallt längtar jag tills ni får testa det vi har skapat och uppleva era egna historier i detta nya Sims-universum! 

                                                                                                                                 -Sim Guru Ryan

 

 

Bygg upp förväntningarna inför The Sims 4

Skrivet 4 juni

"Flexibelt. Snabbt. Underhållande. Enkelt." Det är några av de ledande principerna som designgruppen på Maxis följde när de skapade byggläget i The Sims 4. Allt vi har lagt till och förändrat har inte bara tillkommit för att göra byggupplevelsen enklare, utan även mer tillfredsställande. Hur gjorde vi? Här är en snabb genomgång av vad alla ni byggare har att se fram mot i The Sims 4:s nya byggläge.

TILLGÄNGLIGHET

I The Sims 4 får spelarna äntligen det byggläge vi alltid velat skapa. Vi har byggt om systemet från grunden så att det nu är lätt att lära sig men samtidigt lika enkelt att experimentera med. Hela upplevelsen är mer kraftfull, känsligare och, ärligt talat, mer underhållande.

Huvudskillnaden i det nya byggläget är hur snabbt och eneklt det går att ändra saker. Du kan plocka upp ett valfritt arkitektoniskt element (som en vägg, trappa, tak eller ett helt rum), sträcka ut det, vrida det och flytta det, utan att behöva radera och börja om från början. Husgrunder som vanligtvis är rätt knepiga att få till kan nu läggas till när som helst under byggprocessen. Välj bara en av åtta höjder så justeras hela byggnaden på ett ögonblick.

 

BARA ETT LITET KLICK

Verkade det skrämmande eller tidsödande att designa ett helt hus i våra tidigare spel? Det nya byggläget gör att spelarna kan förverkliga sina visioner snabbare än någonsin tidigare. Med ett enda musklick kan du göra saker som att sätta in fönster i ett helt rum eller ändra alla räcken på en altan. Du kommer att lägga märke till flera nya funktioner som gör att byggandet känns mindre enformigt, men ändå lika kraftfullt.

Vill du bygga ännu snabbare? Vi inför nu en helt ny funktion - Stylade rum. Bläddra i Stylade rum-delen av bygglägets katalog så hittar du badrum, sovrum och många andra rumstyper som är färdigbyggda och möblerade. Välj ett rum i katalogen och placera det där du vill ha det. Du ser inte bara det färdigmöblerade rummet direkt utan har även total kontroll över hur du vill anpassa det. Du kan dra ut det, vrida det, måla om det eller möblera om det helt. Vi har sett både nybörjare och avancerade spelare använda Stylade rum, antingen som ett snabbt sätt att slänga ihop ett hus eller som inspiration till egna projekt.

RENOVERING

Vi har gjort en ingående studie av byggandet i de tidigare spelen (och vi är själva entusiastiska byggare) och har haft som mål att eliminera så många av de små problemen som möjligt. Vi är säkra på att våra expertbyggare direkt kommer att lägga märke till förbättringarna medan nya spelare kommer att kunna dra nytta av ett system som gör precis vad de vill!

Föremålsplaceringen är nu mycket mer intuitiv. Här är några exempel: stolar kan centreras på sidorna av borden även om de inte inte hamnar rakt i rutnätet och pelare kan placeras direkt i staket och väggar. Du har även större kontroll över utplacering av väggföremål. I The Sims 4 kan du placera väggföremål som fönster, tavlor och TV-apparater var som helst i en vertikal linje på väggen (och dina simmar kommer verkligen att böja på nacken när de ska titta på teven som du lite elakt har placerat i takhöjd)!

Vi har även lagt till nya arkitektoniska funktioner som du kan leka med. Detaljer som spandriller, friser, pilastrar och andra flotta ord kommer att ta din byggnad till nya höjder. Varje del av varje tak kan sträckas ut för att skapa olika höjder, kurvor och takfötter. Det finns även tre olika vägghöjder att välja på och du kan justera varje våning så att de har olika högt i tak! Det här är jättekul att leka med och hjälper till att göra byggnaderna mer realistiska och unika! Du kanske vill använda de höga väggarna på bottenvåningen till en storslagen entré och sen lägga till ett loft på översta våningen med låg vägghöjd? Möjligheterna är oändliga och vi kan knappt bärga oss tills dess att vi får se vart din kreativitet för dig! Kort sagt tycker vi att det är nästan löjligt spännande att äntligen kunna erbjuda våra spelare en så hög nivå när det gäller detaljrikedom och kontroll i byggläget.

 


Bullen

Kan du göra en video när du skapar simmar i The Sims 4? För jag är jättenyfiken! :p

Svar: Hej ja det kanske jag kan fixa :)
thesimsxoxo.blogg.se

Anonym

De har skrivit fel... Det finns visst bebisar/spädbarn
Sök på bebis Sims 4 så finns det en bild med en bebis på.

Anonym

De har skrivit fel... Det finns visst bebisar/spädbarn
Sök på bebis Sims 4 så finns det en bild med en bebis på.

Svar: okej en ny ändring då..
thesimsxoxo.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR

Pink Bow Tie